Voor de kinderen die thuis zitten
Daar sta je dan. Wat je had willen voorkomen is toch gebeurd. Je kind gaat niet meer gewoon naar school. Het ging al langere tijd niet goed. Je kind werd steeds ongelukkiger. Elke dag was er strijd om hem naar school te krijgen. Steeds meer zag je woede, angst, verdriet bij je kind. Samen met school heb je een plan gemaakt zodat je kind weer met vertrouwen naar school zou kunnen zou gaan. Dat is niet gelukt. Als je ziet dat je kind zo ongelukkig wordt, dat het depressief wordt, zichzelf afvragend waarom het nog zou leven, weet je dat het zo niet langer kan. Je hebt al begeleiding gehad, maar het resultaat is dat je kind nu niet (volledig) naar school gaat. Je voelt je wanhopig. Hoe komt dit nog goed?
De laatste jaren komen er in mijn praktijk steeds vaker kinderen die niet meer naar school gaan. Voor ouders, leerkrachten en de school zorgt dit voor veel frustratie. Zo kom je met zijn allen onder druk te staan. Een kind dat ongelukkig is, een samenwerking met school die niet meer effectief is. De leerplichtambtenaar is erbij betrokken, andere instanties die mee gaan denken. Het voelt onveilig. Voor je gevoel raak je de regie helemaal kwijt.
Begeleiding thuis zittende kinderen
Mijn begeleiding start met diverse gesprekken waarin ik informatie ophaal bij ouders, leerkrachten, school en het kind. Op basis van de situatie maken we een maatwerkplan met concreet eerste stappen. En dan gaan we samen direct aan de slag. Wat daarna volgt is een traject met hoogtepunten en dips. En juist in die dips help ik je omdat ik je vertel welke dips erbij horen en welk actie hier nodig is. Wat het leuke is: juist in die dips leren we samen en krijgen we de belangrijkste inzichten.
Wat typerend is voor mijn traject is dat de leerkracht, intern begeleider, ouder en kind zelf hun proces bijhouden. Doordat we op deze manier werken wordt het jouw traject, waarin jij inzichten opdoet en ervan leert. Ben je benieuwd of dit in jouw situatie passend is, mail mij. Daarna bellen we voor een oriënterende intake waarna we beslissen of we samen aan de slag gaan.