ervaringen cognico

Oudercursus 'Samen aan de slag!'

Opvoeden kan best lastig zijn - zeker als er (hoog)begaafdheid in het spel is. Als je dan ziet dat je kind thuis en/of op school vast loopt, kun je daar flink moedeloos van worden. Als je dit gevoel herkent, ben je niet de enige. Daarom organiseer ik de oudercursus:

'Samen aan de slag'

Tijdens deze cursus komen verschillende uitdagingen in de begeleiding van hoogbegaafde kinderen aan bod: overtuigingen (een onderliggende factor bij faalangst en perfectionisme), geheugen, motivatie, frustratietolerantie, samenwerken, zelfstandig werken en hiaten wegwerken.

In zes avonden biedt deze cursus je:

  • Herkenning door contact met andere ouders die hetzelfde meemaken
  • Inzicht in waar bepaald gedrag vandaan kan komen
  • Praktische oefeningen en tools om zelf mee aan de slag te gaan
  • Zekerheid omdat je gedrag beter begrijpt en ermee kunt omgaan
  • Vertrouwen in jezelf en de mogelijkheden die er in elke situatie zijn

Dat vertrouwen maakt een enorm verschil. Dat voel je niet alleen zelf, dat voelt je kind ook. Zo staan jullie samen een stuk sterker in je schoenen.

Meld je daarom nu aan voor deze cursus en merk welk verschil dit vertrouwen voor jullie kan maken.

Cursusdata:
Tijdstip: 20:00 – 21:30 uur. Inloop vanaf 19:45 uur
Locatie: Thedemastraat 31, Bedum
Kosten: 335,00 euro. 98,00 euro voor een tweede aanmelding binnen het gezin. 

Aanmelden:

<< Vorige pagina

Vraagteken

Durf jij een kijkje te nemen in de spiegel die hoogbegaafde kinderen ons voorhouden

Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief en download gratis het eBook van Cognivo



Blog

Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen Maandag 22 mei Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen

Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen. Daar hebben ze jou bij nodig!

Lees meer »
Stap voor stap leren leren en motiveren – dat lukt niet alleen! Maandag 22 mei Stap voor stap leren leren en motiveren – dat lukt niet alleen!

Stoer komt hij binnen, maar al snel is er niets meer over van zijn stoere gedrag. Sterker nog: als we zijn tijd op de basisschool bespreken, is hij in tranen. Niets heeft hij er geleerd, terwijl er voor alle andere kinderen wél wat te leren viel.

Lees meer »

Meer items >>